יום שלישי, 10 בפברואר 2009

ניוזלטר יוני 2008

יוני 2008
העולם שייך לאלה עם הכי הרבה אנרגיה
Alexis de Tocqueville

התקפת נשנושים

הייתי פעם מהמנשנשים ובעיקר של מתוקים. בתיכון תמיד היה לי מסטיק בפה. לא פעם אפילו נרדמתי איתו והתעוררתי כשהוא דבוק לשיערי. מאז שאני זוכרת את עצמי אכלתי תפוחים. והרבה! לפי חישוב גס שעשיתי כנראה אכלתי 27,000 תפוחים ב 15 השנים האחרונות (ואולי אף יותר). אני אוכלת את כל התפוח: כולל הזרעים. משאירה רק את הגבעול. מפזרת גבעולים בכל מקום. בעבר אפשר היה למצוא גבעולים בכל הבית, במיטה, באוטו, בתיק שלי.... אני יכולה להתנחם בכך שלפחות אכלתי חטיף בריא, למרות שלאחרונה גיליתי שאחד הפירות הכי מרוססים והכי חשוב לאכול אורגני - זה תפוחים. אז אולי זה לא ממש מנחם כי לא אכלתי אורגני. הייתי גם מכורה לתמרים (מהג'ולים). לא יכולתי לאכול אחד או שניים - הייתי יורדת על כל השקית.
עם השנים, ככל שחיי בכלל והתזונה בפרט נהיו יותר מאוזנים ובריאים, הצורך שלי לנשנש הולך ופוחת.

appleובכל זאת, רובנו מכירים את הדחף לנשנש מדי פעם משהו טעים ומספק (מי יותר ומי פחות). הדעות לגבי העניין חלוקות. יש הרואים את הנשנוש כדבר רע ושאכילה בין הארוחות מביאה להשמנה. אחרים מאמינים שאכילה של ארוחות קטנות ונשנושים במהלך היום זו הדרך הבריאה להשגת אנרגיה מתמשכת ושמירה על משקל אופטימאלי. לו הייתה דרך אחת נכונה - כולנו היינו צועדים בה!

כדי להפחית את תחושות האשם של נשנוש נסו להבין מדוע אתם מנשנשים ואיזה נשנושים עובדים בשביל גופכם. אולי אתם מנשנשים כי הדיאטה היומית שלכם חסרה חומרים מזינים, או כי אתם אוכלים מעט מידי בארוחות. אולי אתם מנשנשים כדי להירגע, לבדר את עצמכם כשמשעמם. לא משנה מה הסיבה, הודו בה והתחילו לחשוב איך אתם יכולים ליצור לעצמכם חיים מזינים ובאמת מספקים.

על אף שחטיפים אינם תחליף ללחיות חיים שאנחנו אוהבים, הם יכולים להיות זריקות מרץ ומשפרי מצב רוח מעולים ודרך מהנה ובריאה לשמור על גופינו מוזן, כל עוד משתמשים במעט הגיון בריא.

חטיפים רבים, גם אלה שקונים בחנויות טבע - מאוד מעובדים, מלאי כימיקלים, תוספות, שמנים מזיקים, וסוכרים מזוקקים. כשהתקפת נשנושים פוקדת אתכם נסו מזונות ממלאים ומספקים אבל גם מזינים. נשנשו משהו שלא תמיד מגיע ארוז בניילון או קופסא: פירות טריים, ירקות, פרכיות אורז עם ממרח שקדים או טחינה ודבש, אגוזים, פירות יבשים ...

נסו גם "לשדרג" את החטיפים: אם אתם חושקים במשהו קרנצ'י, שדרגו מצ'יפס לגזרים, תפוחים או קרקרים מדגן שלם. אם זה ממתק שדרגו למעט אגוזים יחד עם פירות יבשים. במקום קפה שדרגו לתה ירוק, שוקו מאבקת קקאו אורגני (בטח בקרוב יגיע לארץ). במקום גלידה - מחית תפוחים עם מעט קינמון. חטיפים משודרגים הם גם מזינים ומספקים וגם נותנים תחושת שובע. לא תרגישו מקופחים מבחינה פיזית או נפשית ותהיו מלאי אנרגיה להמשך פעילותכם.

יש שפע של חטיפים בריאים לא משנה במה חושקים: מתוק, קרנצ'י, מלוח, שמנתי או חריף. קיפצו למים, תהיו יצירתיים ותהינו מהנשנוש ללא רגשות אשם.

מזון החודש: פירות

אורח חיים בריא זה המפתח לחיים ארוכים, משקל אופטימאלי, אנרגיה בשפע, ואיזון. על ידי אכילת פירות אפשר לספק את הצורך במתוק ולהשאיר מאחור את השימוש במתוקים מעובדים, מזוקקים ומלאי כימיקלים. פירות קלים לעיכול, מטהרים ומקררים. הם מעולים לאלה שחייהם לחוצים, לטיפוסים חמים מידי בגלל פעילות מנטאלית מופרזת או אקלים חם. פירות מלאים בסיבים תזונתיים הפועלים כממריץ עיכול טבעי ועדין. כשניתן קנו פירות טריים ומקומיים לעומת פירות מיובאים שנשלחו ממרחקים. כך אתם שומרים על אכילה לפי עונות השנה ונשארים בהרמוניה עם הסביבה והאקלים בו אתם חיים.

אכילת פירות טריים בקיץ - מצננת, בזמן שאפייה בחודשי החורף - מנטרלת את האפקט המקרר. מיצי פירות זו בחירה מעולה לטיהור הגוף אבל היו מודעים שמיץ פירות מעלה במהירות את רמת הסוכר בדם ומוביל תוך זמן קצר לקריסת אנרגיה. פירות קפואים, שלמים, במחית, או כמיץ - יכולים לשמש חטיפי קיץ מקררים נפלאים. נסו: ענבים קפואים, ארטיקים עשויים משייק בננה+מלון, קוביות קרח ממיץ לימון בתוך תה נענע קר.

אם זה פירות טריים לארוחת בוקר קלה, נשנוש באמצע היום או בערב - תהינו מהמתיקות של הטבע וכשאתם יכולים תיקנו אורגני.

להלן רשימה של כמה מפירות הקיץ ויתרונותיהם הבריאותיים:

אבטיח: משפיע על הלב,כליות, שלפוחית השתן וקיבה. הקליפה הירוקה עשירה בכלורופיל, הלבן עשיר בסיליקון. הקליפה כולה ניתנת למאכל.
משמשים: מעולים לריאות ולאסטמה. נהגו להשתמש בהם לטיפול באנמיה בזכות הערכים הגבוהים של נחושת וקובלט.
דובדבנים: בעלי טבע מעט מחמם. מעלים את האנרגיה הכוללת של הגוף. טובים לדלקת פרקים וראומטיזם. עשירים בברזל שמחזק את הדם.
פפאיה: מחזק את הבטן, עוזר לעיכול, מרטיב את הריאות ומקל על שיעול. מכיל קארפאין - תרכובת נוגדת גידולים.

מתכון החודש : שייק פירות ואגוזים (בארה"ב מכונה "סמוזי")

זמן הכנה: 5 דקות
כמות: 2 מנות

רכיבים:
1
בננה (ככל שיותר "שחורה" כך טעמה חזק יותר. אפשר לקלף ולהקפיא, ובשעת הצורך להכניס לבלנדר)
1 כוס מנגו (חתוך לקוביות) או פטל
1
כוס מלון (חתוך לקוביות)
½ כוס מים
מעט שקדים
2-4 קוביות קרח

אופן ההכנה:
ערבלו בבלנדר כ 1-2 דקות. בדקו את הטעם. מזגו לכוסות זכוכית גבוהות והגישו.

להוספת ערכים תזונתיים אפשר להוסיף מרכיבים אחרים כגון: שמן קוקוס, שמן פשתן, אבקת ספירולינה.
נסו קומבינציות פירות ואגוזים שונות.
מומלץ לשתות יישובים על כסא נוח, כשהרגליים למעלה, מתרכזים בכל הדברים הטובים בחיים.

עדיין המבצע של 10% הנחה על מנבטה
למי שעוד לא ביקר בחנות "אופק חדש", נחלת בנימין 109 ת"א - מומלץ בחום. מקום נפלא לקניית כל אותם דברים בריאים ומבריאים. http://www.newhorizon.co.il/
לדפוק על הדלת להגיד: "SPRINGSPROUTS"
ולקבל 10% הנחה על מנבטה (המבצע עד סוף יוני).

להעביר לחברים
תענוג עצום לעזור לאנשים הקרובים אלינו להפוך בריאים ושמחים יותר. בבקשה העבירו דף מידע זה הלאה לחברים, משפחה, עמיתים בעבודה, כל מי שעשוי למצוא בו עניין והשראה.

שיהיה לנו קיץ נפלא מלא מנגו, אבטיחים, שמש ואהבה.

טליה לוין
יועצת בריאות הוליסטית

אין תגובות: