יום שלישי, 10 בפברואר 2009

ניוזלטר אוגוסט 2008

אוגוסט

הגנו היטב על רגעי הפנאי בחייכם. הם כמו יהלומים לא מלוטשים. השליכו אותם וערכם לעולם לא יוודע. טפחו אותם והם יהפכו לאבנים הכי בוהקות בחיים שימושיים.
ראלף וולדו אמרסון

לפני מספר שבועות טל, ידידי הטוב, ואני נסענו לבקר חבר בקיבוץ עלומות שמשקיף על הכנרת. לקראת אחר הצהריים ירדנו למים. תמיד חשבתי שאני לא אדם של מים (על אף חיבתי הגדולה למקלחות). אני יכולה להתבונן בים שעות, בלי להרגיש צורך להיכנס. לשבת ליד אגם, לראות את כולם שוחים ולבחור להישאר בחוץ. משום מה הפעם ירדנו לחוף ובלי לחשוב פעמיים החלפתי לבגד ים וצעדתי למים. היה יום חם. נכנסתי והתחלתי פשוט לשחות. שחיתי כעשר דקות בלי להסתכל אחורה.כשלבסוף הסתובבתי הייתי די רחוקה מהחוף. ראיתי את טל, עם משקפת, שוחה לכוון. הסתובבתי והמשכתי להתרחק. אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה הייתי כל כך הרבה זמן במים. כמה נפלא להפעיל את הגוף.
בשחייה חזרה לחוף, השמש התכוננה לקראת שקיעה. תוך כדי שחייה בכל פעם שעצמתי עיניים והכנסתי את הראש מתחת למים, הקרניים יצרו מאות נקודות ופסים צהובים בוהקים בתוך העפעפיים - כמו יהלומים.
מאז אותו יום אני כמהה לחזור לשחות בכנרת, הים התיכון לא קורא לי אבל המים המתוקים של הכנרת בהחלט ממכרים.

אני מקווה שהם יהיו פה גם לדורות הבאים...

רגיעה והתעמלות

לעיתים קרובות הקיץ זה זמן מעולה להתבטל ולהיכנס לרגיעה עמוקה. רבים מאיתנו נעזרים בחודשים אלו לחידוש relaxמאגרים להמשך השנה העמוסה. בחברה הוורקוהוליט של ימינו, אנחנו עלולים לשכוח את החשיבת של האטת הקצב והקדשת זמן למנוחה. עכשיו שהקיץ בשיא, הגיע הזמן להינות מכוחות השיקום של התחברות לגוף דרך תנועה ומנוחה. בקיץ אפשר גם לנוע וגם לנוח בטבע: לנמנם בערסל, לשבת בפארק. אחד המקומות הטובים ביותר לנוח בהם זה ליד מים. יש משהו קסום ומשקם במים, וכנראה שבאופן טבעי אנחנו כמהים להיות לידם, בקרבתם או בתוכם. להיות ליד מים, אם זה חוף, אגם או בריכת ילדים, עשוי להיות מרגיע ומחייה. באותה מידה שהגוף אוהב לנוח כך גם הוא אוהב לנוע. למרות שאנחנו יודעים שכשאנו מספקים לגופינו פעילות פיזית מתאימה - הוא הכי בריא, אנחנו חרדים מהמילה "התעמלות". חישבו לרגע על פעילות מסויימת שנחשבת בעיניכם מהנה. במקום ללכת לחדר כושר, אולי שיעורי ריקוד, יוגה, טיול רגלי בבוקר, שחיה. בקיץ יש המון אפשרויות. ליבכם ונפשכם יודו לכם, תרגישו גמישים וקלים יותר ותישנו טוב יותר בלילה. זה לא משנה אם נחים או נעים, שימו לב שעצם השהייה בטבע מרגיעה את המיינד.
לעיתים קרובות השקט והשלווה - זה מה שגופינו הכי משתוקק לו.

אז תנעלו כפכפים וספגו את השמש, הרוח, המים וההזנה שהם מביאים עמם.

פוקוס החודש: מים

האמת... אני לא כל כך אוהבת לשתות מים. מפתיע, אני יודעת. לרוב מים לא טעימים לי ואני גם לא מרגישה waterצורך לשתות הרבה. אבא שלי נהג לומר: "למה לאכול אבטיח אם אפשר לשתות?" אני אומרת:" למה לשתות אם אפשר לאכול אבטיח?"
עבורי זה די מאתגר לשתות את כמות המים ה"מומלצת". כמה זה: 8 כוסות ליום? מי המליץ על הכמות הזו? האם אדם שיושב במשרד ממוזג אמור לשתות אותה כמות מים כמו אדם שמבצע עבודה פיזית תחת השמש הלוהטת?
הצעתי: בלי הכללות. אנחנו כולנו שונים עם צרכים ואהבות שונות וצריך לכבד את צרכי גופנו ולהקשיב להם. כל אחד לפי צרכיו.

ובכל זאת... חודשי הקיץ חמים, אנחנו מבלים זמן רב בשמש, ובדרך כלל זקוקים ליותר נוזלים.
אלה שלא שותים מספיק עלולים לחוות עיכול איטי, חשיבה כבדה, בעיות עור, כאבי ראש, ריח פה לא נעים ועייפות כללית.
הסוד הוא לאהוב את טעם המים שאנחנו שותים והמים אמורים לאהוב גם אותנו. אם אתם לא אוהבים את הטעם של מים רגילים ערכו ניסיונות איך ניתן להפוך את המים לטעימים יותר. נסו הוספת כמה עלי נענע, פרוסת לימון, מעט פטרוזיליה, פרוסת מלפפון, סחטו פנימה מעט מיץ לימון או מיץ תפוזים, כדי להפכם ליותר מפתים ומעניינים.
שתיית תה קר, מיץ, אכילת פירות וירקות תורמים אף הם לרוויה.

מתכון החודש:
תה שמש
זמן הכנה: 2 דקות
זמן בישול: 24 שעות
כמות: 2 ליטר

רכיבים:
3-4 שקיות תה לפי בחירתכם
מים

אופן ההכנה:

1. מלאו צנצנת או כל כלי גדול מזכוכית במים, הוסיפו כמה עלים או שקיות של התה האהוב עליכם וכסו.
2. הניחו בשמש במשך יום שלם ואפשרו לקרני השמש למלא את המים בחום ואנרגיה, תוך הוצאת הטעמים הנפלאים של התה.
3. המתיקו לפי הצורך עם ממתיקים טבעיים (כמו אגבה, דבש שלא עבר פסטור, סטיביה) והגישו בטמפרטורת החדר או מקורר עם קרח.
4. אפשר לקשט עם מעט עלי נענע או פרוסת לימון.

לוח מודעות

סדנת יוגה ותזונה - אננדה אשרם, אפסטייט ניו יורק
19-21 בספטמבר
לכל הניו יורקרים, ישראלים וכל מי שנמצא באזור ניו יורק.
3 ימים של יוגה, מדיטציה ותזונה ברוח היוגה: אכילה מודעת, אכילה לאיזון גוף ונפש, הכנת ארוחות קלות ובריאות, בלוז הסוכר הלבן, הכנת שוקולד ביתי בריא ועוד. עם אליאס לופז וטליה לוין באננדה אשרם הקסום
www.anandaashram.org

להזמנת מקום ולשאלות בבקשה צרו קשר
טליה
054-4670239
בניו יורק: אליאס

amoryoga@yahoo.com

חדש!! סדנת תזונה ובריאות לחברות
סדנה מהנה ואינפורמטיבית שמקנה למשתתפים כלים בסיסיים והשראה איך לחיות חיים בריאים ומאוזנים יותר בבית ובעבודה. כיום בארה"ב החברות החכמות ביותר יודעות שהן חוסכות כסף (ושומרות על מועסקים בריאים ואיכותיים) אם הן משקיעות בשיפור בריאות העובדים ובחינוך ותמיכה לאורח חיים בריא ומאוזן.
אשמח לשוחח עם מי שמתעניין ולשלוח חבילת מידע הכוללת חומר על הסדנה ועלי בתור יועצת בריאות מוסמכת.

קיפצו למים, שחו בשמש, עשו גלים, שתו מים ותיהנו מהקיץ.
טליה לוין
יועצת בריאות הוליסטית
www.talyalewin.com

אין תגובות: