יום שלישי, 10 בפברואר 2009

ניוזלטר יולי 2008

יולי
הקיץ והחופש הגדול פה!


יתכן ששביעות הרצון שאותה אני מחפש, תלויה בכך שאעזוב, כך שכשאסע ואחזור, אמצא אותה בבית.
רומי

שנת חיי האחרונה עברה "בטיסה". בפעם האחרונה לשנת הלימודים האקדמית, טסתי לניו יורק. עליתי למטוס וערכתי את הטקס הקטן שלי לכיוון המרידיאנים לזמן ניו יורק. נרדמתי עוד לפני ההמראה. כנראה בגלל שהשעה בניו יורק הייתה כמעט 4:00 לפנות בוקר. או שאולי פשוט הייתי עייפה. כ40 דקות לאחר ההמראה הרגשתי מישהו נוגע בזרועי. פקחתי עיניים, הדיילת עמדה עם מגש שעליו כתוב: מנה צמחונית. "תרצי לאכול?" היא שאלה. ואני שאלתי את עצמי: " היא הייתה חייבת להעיר אותי?". מושב פנוי הפריד ביני לבין הנוסע השני, אדם מבוגר בסוף שנות ה70 לחייו. פתחתי את השולחן של המושב הריק בינינו ובקול מנומנם אמרתי: "שימי פה, בבקשה". תמיד מביאים את המנות הצמחוניות (שהזמנתי) והמנות הכשרות לפני ששאר הנוסעים מקבלים את המנות שלהם, אז המנה הצמחונית שלי ישבה ביני לבין האיש המבוגר שבהמשך סיפר לי את סיפור חיו וששמו אלכס. בינתיים שוב נרדמתי. בפעם הבאה שפקחתי עיניים מצאתי את אלכס עם המגש הצמחוני "שלי" על השולחן שלו, כשהוא בעיצומו של פתיחת מנת הטופו החמה. "זה שלי!" אמרתי באופן אינסטינקטיבי, אבל מיד נזכרתי שבעצם הבאתי אוכל מהבית ומיד תיקנתי: "זה בסדר, יש לי משלי".
הדבר היחיד שהייתי צריכה מהמנה של המטוס - זה את הסכו"ם.

לאלה שזה עתה הצטרפו, סקירה קצרה. מזה תשעה חודשים אני לומדת תזונה הוליסטית בתפוח הגדול. טסתי לא מעט והפכתי "מומחית" באוכל בריא לדרכים. מאחר והקיץ כאן ורבים יטיילו על פני הפלנטה היפה שלנו, אתן כמה טיפים : "איך לאכול בריא כשאנו בתנועה?".

פוקוס החודש: סלטים חיים ומקררים - המזון האהוב עלי!
מדוע בקיץ אנחנו באופן טבעי משתוקקים ליותר מאכלים טריים ולא מבושלים?
מזונות אלה הם בעלי השפעה מקררת על הגוף. הקלילות והתכולה הגבוהה של מים, סיבים, וויטמינים עובדים יחד בחודשים החמים האלה, כמו מיזוג אוויר פנימי. בעונה הזו אנחנו זקוקים לפחות מזון דחוס, בעל אנרגיה גבוהה מאחר ואנחנו מקבלים כל כך הרבה אנרגיה מהשהייה בחוץ באור השמש ובאוויר הצח.

vegiesהקיץ זו העונה הטובה ביותר ליהנות מאכילת סלטים טריים וטעימים, בשילובים יצירתיים. על ידי שילוב פשוט של כמה מהירקות האהובים עלינו בתוספת מעט דגן מלא ו/או קטניות - יש ארוחה מושלמת ליום קיץ חם.

נסו את החסה האהובה עליכם עם כמה ירקות פרוסים, חתוכים לקוביות או מגורדים בפומפייה. השילובים האפשריים אינסופיים. הוספת תבלינים טריים זו אופציה נפלאה מאחר והם מפוצצים בטעם. נסו לגוון בחלבונים שאתם מוסיפים לסלט: אגוזים, זרעים, קטניות, טופו או דגים (הכל אורגני אם אפשר).

הרוטב שאני מכינה - פשוט ומדהים. שופכת ישר מהבקבוק על הסלט: שמן זית, רוטב סויה, שמן שומשום, שפע של תבלינים (כמון, קינמון וכורכום), כמה כפות של זרעי פשתן שזה עתה נטחנו (חומצות שומן אומגה 3) ומערבבת הכל יחד. זה מעולה!

סלטים הם הזדמנות מעולה לנסות ירק חדש. איזה טעמים יצירתיים עוד לא ניסיתם? סלק ונענע? צנון וארוגולה? קישוא ומנגו?
לא משנה מה אתם בוחרים, תהינו מהאוכל, היו יצירתיים, צבעוניים
והישארו מצוננים.

מתכונים לדרכים:

אז אלכס אכל את המנה הצמחונית שלי, ואני הוצאתי מהתיק את המנה הבריאה שהכנתי לטיסה:

1. קופסת פלסטיק גדולה (לא הכי אקולוגי, אבל אפשר לשטוף ולהשתמש שוב) מלאה בסלט צבעוני, שפע עלים ירוקים ועשבי תיבול (לחמצן) ותבלינים. מעל הסלט הנחתי שקית קשורה קטנה עם: שמן זית, רוטב סויה, ושמן שומשום. עשיתי חור קטן בשקית והתזתי את הרוטב על הסלט. סגרתי את הקופסא וניערתי אותה כך שהרוטב כיסה הכל.

2. קופסת פלסטיק קטנה עם אורז מלא מבושל (או קינואה, כוסמת, דוחן או כל דגן מלא אחר) עם טחינה ביתית.

3. קופסת פלסטיק קטנה עם שעועית (יש הרבה סוגים, או אפונה).

4. שקית עם כמה פרוסות של אצות נורי - קרעתי את דף האצה לרבעים והנחתי במרכז מעט אורז+שעועית+סלט, קיפלתי ואכלתי. סושי טו גו!

צ'ופרים נוספים שאפשר לקחת כשנמצאים בתנועה:
1
. פירות יבשים ואגוזים.
2.
תפוחים או כל פרי עמיד אחר.
3.
גזרים, מלפפונים או סלרי.
4.
אפונה בתרמיל (לא תמיד מוצאים בארץ).
5.
שוקולד מריר אורגני (לפחות 70% קקאו - אחד המזונות הכי נוגדי חמצון שיש בעולם).

לעיתים קרובות כשאנו מטיילים קשה לאכול בריא אבל למעשה זה ממש פשוט וקל לארגן לדרך ארוחה שתזין אותנו פיזית ונפשית גם יחד. אני באמת מאמינה שלו הייתי אוכלת את האוכל שמוגש במטוס: תעשייתי, משומר, מעובד, מלא כימיקלים, חומרים משמרים, צבעי מאכל, מלח, סוכר, קמח לבן.... והרשימה עוד ארוכה, הייתי מסיימת את שנת הלימודים בשן ועין.

אנחנו מה שאנחנו אוכלים, ומה שאנחנו אוכלים משנה הכל!

שיהיה קיץ נפלא וקריר!

בקרוב!

סדנת יוגה ותזונה - אננדה אשרם, אפסטייט ניו יורק
19-21
בספטמבר

לכל הניו יורקרים, ישראלים וכל מי שנמצא באזור ניו יורק.
3
ימים של יוגה, מדיטציה ותזונה ברוח היוגה: יוגה ואוכל, הכנת ארוחות קלות ובריאות, אכילה לאנרגיה מאזנת ומקרקעת, בלוז הסוכר המעובד, הכנת שוקולד ביתי ובריא ועוד.
מתקיים עם אליאס לופז (סוברהמנג'ה) וטליה לוין באננדה אשרם הקסום:
www.anandaashram.org

מספר המקומות מוגבל.
להזמנת מקומות ולשאלות בבקשה צרו קשר.

בארץ: טליה 054-4670239
בניו יורק: אליאס ב
amoryoga@yahoo.com


לוח מודעות

אופק חדש - חנות למוצרי בריאות
מקום נפלא לקניית כל אותם דברים בריאים ומבריאים.
נחלת בנימין 109 ת"א .מספר טלפון: 1-700-70-2009
http://www.newhorizon.co.il/
כל מי שיגיע דרך הניוזלטר יקבל יחס מיוחד והנחה של בין 5%-10% על כל מוצרי החנות.
בקניה דרך האתר כדי לקבל הנחה יש להשתמש בקוד SPRINGSPROUTS

חדש ברעננה - מרפאת מלח - "נשימה"
מכר שלי פתח ברעננה מרפאת מלח בשם "נשימה". יעוד חדר המלח הוא טיפול והקלה לילדים ולמבוגרים הסובלים מבעיות שונות בדרכי הנשימה כגון: אסטמה, ברונכיטיס, נזלת כרונית, ומחלות אלרגיות של מערכת הנשימה. www.saltclinic.co.il
רחוב החי"ל 49 רעננה. מספר טלפון: 09-7722122
כל מי שיגיע דרך הניוז לטר יקבל 10% הנחה.

טליה לוין
יועצת בריאות הוליסטית
http://www.talyalewin.com/

אם אתם סקרנים ללמוד איך לחיות חיים בריאים, רגועים ושמחים יותר,
בבקשה צרו איתי קשר לפגישת היכרות ללא תשלום.
טלפון 054-4670239

אין תגובות: